Audi e-tron / Q4 / Q8 MMI Ekran Donması ve Yazılım Güncelleme Sorunları (Çözüm Var mı?)
Audi e-tron ailesinin (Q4, Q6, Q8 ve e-tron) lüks segmentteki konforu ve teknolojisi tartışılmaz. Ancak hem yerli hem de yabancı kullanıcı topluluklarında en çok can sıkan ortak dertlerin başında bilgi-eğlence (MMI) sistemi ve yazılım hataları geliyor.
📌 Yaşanan MMI ve Yazılım Sorunları Neler?
Kullanıcıların dijital kokpitte en sık karşılaştığı ve paylaştığı şikayetler genel olarak şunlar:
- Ekranın Tamamen Kararması: Seyir halindeyken veya araç ilk çalıştırıldığında orta konsoldaki MMI ekranının tamamen siyah ekranda kalması ve sistemin yeniden başlamaması.
- Geri Görüş Kamerasının Çalışmaması: Geri vitese takıldığında kameranın siyah ekranda kalması veya "Görüntü şu anda kullanılamıyor" uyarısı vermesi. (Özellikle park ederken ciddi bir güvenlik sorunu yaratıyor).
- Bağlantı Kopmaları: Apple CarPlay ve Android Auto bağlantısının kablosuz kullanımda durduk yere kopması, bazen telefonun sistem tarafından hiç tanınmaması.
- Hayalet Gösterge Kilitlenmeleri: Direksiyon arkasındaki dijital gösterge panelinin (Virtual Cockpit) harita veya menü geçişlerinde anlık donması.
❓ BataryaKafa Topluluğuna Sorularımız
- Aranızda e-tron modellerinde bu tarz ekran donmaları veya kararmalar yaşayan var mı?
- Multimedya sistemini resetlemek (açma-kapama tuşuna uzun süre basılı tutmak) sizde geçici bir çözüm sağladı mı?
- Yetkili serviste bu durum için yeni bir yazılım güncellemesi (OTA veya kablolu) alan ve sorunu tamamen çözülen oldu mu?
Deneyimlerinizi ve eğer varsa bulduğunuz pratik çözüm yollarını aşağıda paylaşırsanız, aynı sorundan muzdarip diğer kullanıcılara harika bir rehber oluşturabiliriz.
Kaynak: Bu içerik; Şikayetvar, Reddit (r/etron), Ekşi Sözlük ve çeşitli bağımsız elektrikli araç kullanıcı platformlarında sahipler tarafından paylaşılan genel tüketici deneyimleri ve şikayet beyanları derlenerek, topluluğumuz arasında bilgi alışverişi sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.